קטע מהעבודה

מפעל הפיס הוא הגוף היחיד המורשה לקיים הימורים בשטחי מדינת ישראל וככזה הוא נחשב למונופול בתחומו, הוא מוגדר כארגון ללא מטרות רווח כאשר עיקר רווחיו הולכים לטובת הקמתם של מוסדות ציבוריים המשרתים את כלל האזרחים בדרכים כאלו ואחרות. מפעל הפיס הוקם לראשונה כתוצאה מיוזמה של ראשי ערים מקומיות לצורך מימונם של בתי חולים ציבוריים בשטחם, המיזם קיבל את אישורה הרשמי של המדינה ומאז פעילותו מוסדרת ברמה הארצית כאשר הכנסות ממכירות הכרטיסים מתחלקות לניהול ההוצאות השוטפות (פרסים, משכורות לעובדים) והשקעה במיזמים חברתיים. ההשקעה במיזמים חברתיים באיזור מסוים נקבעת לפי מספר קריטריונים הנוגעים למעמדם הסוציו אקונומי של הגרים במקום, מידת הריחוק של המקום ממרכזים עירוניים גדולים ואחוזי המשרתים בו בצה"ל.

הגורמים המשפיעים על תפקודו וקיומו של מפעל הפיס ברמה הגלובלית קשורים קשר הדוק לאותם גורמים המשפיעים על בתי הימורים מסחריים במקומות אחרים בעולם. מבחינת קהל היעד ניתן לומר שבאופן עקרוני אוכלוסיות מוחלשות נוטות להמר על סכומי כסף הנחשבים עבורם קריטיים מאשר אנשים בעלי הכנסה גבוהה יותר ולכן קהלים מהסוג הראשון יחשבו ללקוחות פוטנציאליים ברמה גבוהה-וממילא ישפיעו על האסטרטגיה של החברה, כמו כן, קיימים שינויים טכנולוגיים משמעותיים בעולם ההימורים המשפיעים השפעה מכרעת הן על האופן בו ההימורים מתבצעים והן על ההיקף שלהם והנגישות של אמצעי ההימור למהמרים. לפיכך, לפי המודל של פורטר ניתן לומר כי הסביבות המשפיעו ביותר ברמת המאקרו על מפעל הפיס כחברת הימורים נוגעים למעמד החברתי של הלקוחות הפוטנציאליים, לעדכניות שלו במישורים הטכנולוגיים ולחוקים המאפשרים את היותו מונופול ובכך מבטיחים לו חסינות מסוימת מפני תחרות.


תוכן עניינים

סקירה ספרותית של 3 עמודים בנושא של הימורים מפעל הפיס.

פרטים נוספים

מטלה אקדמית בנושא הימורים מפעל הפיס.

מק"ט

880358 

מספר עמודים

3

מספר מילים

909

מספר מקורות בעברית

6

מספר מקורות באנגלית

0

מחיר (כולל מע"מ)

149 ₪


אפשרויות תשלום

אפשרויות התשלום לרכישת החומר האקדמי הם: כרטיסי האשראי המוכרים בארץ מכל הסוגים, PayPal, או העברה בנקאית (בתיאום טלפוני מראש ) 24 שעות ביממה.
מיד לאחר ביצוע ואישור התשלום העבודה תשלח למיל שהוזן בעת הרכישה. לתיאום תשלום דרך הטלפון ניתן להתקשר לטלפון מספר: 052-4041788


Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/academicstock/public_html/detail-page.php on line 444